صندلی های اداری

مقالات مرتبط در حوزه صندلی اداری و صندلی آمفی تئاتر

صندلی های اداری

مقالات مرتبط در حوزه صندلی اداری و صندلی آمفی تئاتر

طراحی و اجرای پارتیشن اداری

طراحی و ساخت پارتیشن اداری

طراحی و اجرای پارتیشن اداری یکی دیگر از تخصص های شرکت نوین پیر می باشد.پارتیشن (partition) به معنی جداسازی و قسمت‌بندی در یک محیط و یا فضا درمی باشد.پارتیشن ها علاوه بر نقش تزیینی و زیبایی نقش کاربردی نیز خواهند داشت. بنابراین در طراحی شرکت ها و محیط های اداری طراحی و اجرای پارتیشن اداری کاربرد دارد.در فضاهای مسکونی پارتیشن ها معمولا بین دو فضای نشیمن و پذیرایی و تعبیه می شوند.پارتیشن‌های اداری یکی از انواع گوناگون پارتیشن‌ها هستند که بیشتر در مراکز دولتی و شرکت‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند

کاربرد پارتیشن ها در محیط های اداری

عملکرد اصلی پارتیشن ها همان جدا سازی و تقسیم بخش های مختلف یک محیط و در واقع استفاده بهینه از فضا می باشد.

برای ایجاد پارتیشن در فضا در مرحله اول  پلان فضای مذکور ترسیم می شود. تمامی جوانب طراحی و استانداردهای طراحی داخلی را در نظر گرفته می شود.

اولین و مهمترین نکته ای که باید در طراحی پارتیشن ها توجه کرد مسیر رفت و آمد می باشد.

طراحی و نحوه اجرا و جاگذاری پارتیشن ها نباید به نحوی باشد که از رفت و آمد افراد شود و یا حرکت را دچار مشکل کند.

کاربرد پارتیشن های اداری  در محیط های اداری نیز جهت تقسیم بندی و تفکیک فضا طبق یک استاندارد می باشد.

پارتیشن های اداری معمولا در فضاها و یا محیط هایی که تقسیم بندی فضایی ضعیفی دارند طراحی و اجرا می شود.

طراحی و اجرای پارتیشن اداری

به طور مثال یک شرکت با متراژ پایین زیر صد متری را در نظر بگیرید . فضا یا مساحت زیر صد متر دارای نهایتا دو اتاق خواب و یک آبدارخانه کوچک خواهد بود .

چگونه می توان این فضاها را طراحی کرد؟ چگونه می توان از پرتی این فضاها جلوگیری کرد ؟

بنابراین طراحی فضاهای این چنینی نیازمند پارتیشن هایی با ارتفاع کم می باشد که بتواند فضاها را تقسیم بندی و بهینه کرده و مهمتر آنکه بتواند فضاهای بیشتری را بوجود آورد.

شرکت ها و یا مجموعه هایی که تعداد کارمندان آن ها زیاد است و فعالیت آن ها چند منظوره می باشد نیازمند پارتیشن هستند.

بوسیله پارتیشن می توان سالن را به چند قسمت تقسیم بندی کرد و استفاده بهینه از آن کرد.

انواع پارتیشن اداری

  • پارتیشن اداری متحرک ، پارتیشن خانگی متحرک

پارتیشن اداری متحرک یکی از انواع پارتیشن ها می باشد که بیشتر در فضاهای مسکونی برای تقسیم بندی فضاهای نشیمن ، پذیرایی و یا برای جلوگیری از نمایان بودن سرویس ها و یا ادارات و شرکت ها استفاده و کاربرد دارد.

همانطور که از اسم آن پیداست پارتیشن متحرک قابل جابجایی می باشد و تفاوت آن ها تنها در ارتفاع و متریال بکار رفته در آن ها می باشد.

پارتیشن خانگی متحرک که به آن پاراوان نیز می گویند قابل جابجایی بوده و دارای اهرم و ... نیست .

اما پارتیشن اداری متحرک حول محور ریلی کفی یا سقفی قابل حرکت و جابه جایی است و معمولا برای سالن های چند منظوره مورد استفاده قرار میگیرد معمولا از جنس ام دی اف و به صورت پانل های عمودی ساخته می شوند.

پارتیشن اداری

  • پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای در فضاهای اداری و دیگر فضاها با متراژ کم کاربرد دارد. مهمترین ویژگی پارتیشن های شیشه های عبور نور و نعمین نور خواهد بود. بنابراین در محیط هایی با مساحت کم و یا محیط هایی که نور گیری آن ها ضعیف می باشد کاربرد فراوانی دارد.

از پارتیشن شیشه ای منزل، ادارات، فروشگاه ها و... کاربرد دارد.

یکی از  ویژگی های پارتیشن های شیشه ای می توان گفت محیط را هم برای کارمندان و هم بازدیدکنندگان بسیار جذاب‌تر می‌کند و صرفه اقتصادی بالایی نسبت به پارتیشن MDF دارد.

پارتیشن شیشه سکوریت یکی از انواع پارتیشن اداری شیشه ای بوده که جزء اصلی پارتیشن شیشه ای را تشکیل می دهد.

قیمت پارتیشن اداری شیشه ای با توجه به نوع آن متراژ، ابعاد و ضخامت و رنگ تعیین می شود که در شرکت ها و نمایندگی های مختلف متفاوت است.

  • پارتیشن دوجداره ام دی اف

پارتیشن های MDF به صورت تک جداره و دو جداره می باشد.

پارتیشن های MDF در محیط های اداری و یا ارگان های دولتی و فروشگاه ها و مکان هایی با رفت و آمد و تردد زیاد کاربرد دارد.پارتیشن های MDF  دارای مقاومت بالا در مقابل ضربه هستند.

پارتیشن های MDF در ارتفاع های گوناگون بوده و بصورت تمام MDF و شیشه ای نیز می باشند.

به طور کلی قیمت پارتیشن های اداری بسته به کیفیت ، ابعاد ، متریال های بکار رفته در آن ها تعیین می شوند.

قیمت و کاربرد میز و صندلی منشی

تولید و کاربرد میز و صندلی منشی

قیمت و کاربرد میز و صندلی منشی امروزه برای طراحان دکوراسیون فضاهای اداری ، شرکت ها و همچنین مدیران بسیار حائز اهمیت است.شرکت طراحی دکوراسیون نوین چیر در زمینه طراحی و تولید مبلمان های اداری و دکوراسیون های اداری از جمله طراحی و تولید میز و صندلی مدیریت ، تولید میز و صندلی کنفرانس ، میز و صندلی منشی و ... فعالیت دارد.شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت میز و صندلی منشی با شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۵۶۸۱۱۹ و ۰۹۱۲۰۲۶۰۴۲۸ تماس بگیرید.

همانطور که از اسم آن پیداست منشی یک شرکت مدیریت ارتباطات با مشتریان را بر عهده دارد و میز منشی در واقع منطقه ای است که به عنوان مرکز اصلی شرکت به شمار می رود.

میز منشی نقش دعوت کننده را دارد.بنابراین باید در انتخاب میز و صندلی منشی و همچنین طراحی آن دقت بالایی داشت.عملکرد یک شرکت وابسته به عملکرد کارمندان آن شرکت است که منشی شرکت یکی از بخش های مهم آن می باشد .

ارباب رجوع و افراد به محض وارد شدن داخل شرکت به سمت میز منشی می روند بنابراین انتخاب میز منشی مناسب خیلی مهم است.

طراحی و اجرای میز و صندلی منشی باید به نحوی باشد که علاوه بر جلوگیری از خستگی منشی کاربری مفید نیز داشته باشد.کاربری مفید

طراحی مناسب و استاندارد باعث خواهد شد تا منشی بتواند کارهای خود را بهتر انجام دهد و از بروز خستگی و مصرف زیاد انرژی جلوگیری شود.

تولید میز منشی

ویژگی و کاربرد میز و صندلی منشی

هر مبلمان اداری دارای استانداردها و ویژگی می باشد که به برخی از آن ها می پردازیم.

میز منشی که به آن کانتر اداری و یا کانتر منشی و یا کانتر پذیرش  نیز گفته می شود به صورت گرد و نیم دایره و مستطیلی و مربعی طراحی و تولید می شوند.

در هتل ها و بیمارستان ها معمولا کارمندان و رزوشن های زیادی پشت کانتر هستند بنابراین فضای زیادی جهت دکوراسیون ورودی باید داشته باشند.

ادارات و یا شرکت هایی  که فضای ورودی کوچکتری دارند، از میزی کوچکتر که بصورت مستطیل هستند استفاده می شود.

می توان گفت در ادارات و شرکت ها بر اساس تعداد افرادی که مراجعه می کنند معمولا تعدادی صندلی نیز در نزدیکی میز منشی قرار می گیرند

که به عنوان سالن انتظار نیز کارایی دارد و افراد بتوانند ساعت های انتظار را روی آن ها بنشینند.

زیبایی از دیگر خصوصیات میز منشی به شمار می آید چرا که شکل ظاهری در روحیه کاری منشی و دیگر افراد تاثیر به سزایی دارد به این دلیل است که همیشه در طراحی و تولید میز منشی تنوع هندسی بالایی وجود دارد.

قیمت میز و صندلی منشی

جنس میز منشی و کانتر پذیرش

اصولا میز منشی و کانتر پذیرش  از جنس چوب می باشد اما باید این را در نظر گرفت که  جنس چوب نیز بسیار در قیمت و استحکام آن تاثیرگذار است.

بنابراین اغلب میز منشی از جنس فلز، چوب، ام دی اف و HDF است.

نکات مهم در تولید میر و صندلی منشی استاندارد

میز و صندلی منشی استاندارد دارای ویژگی های زیر می باشد.

  • طراحی مناسب و استاندارد جهت سهولت در نظافت روزانه میز  و صندلی
  • ارتفاع مناسب میز نسبت به صندلی
  • ارتفاع مناسب صندلی نسبت به میز (ارتفاع تکیه گاه و نشیمن )
  • قابل تنطیم بودن ارتفاع صندلی و دارای دسته های استاندارد
  • ابعاد استاندارد بر حسب فضای خالی و مساحت در نظر گرفته شده
  • جنس و متریال بکار رفته در طراحی و تولید میز و صندلی
  • دسترسی آسان به تمامی نقاط میز
  •  ایجاد فضایی جهت عبور انواع کابل های برق و کامپیوتر
  • استفاده از روکش های ضد حریق پس از اتمام کار

بنابراین در یک جمع بندی کلی می توان گفت امروزه دکوراسیون اداری و مبلمان اداری اهمیت بالایی را برای مدیران پیدا کرده است .

انتخاب سبک های متفاوت برای تجهیز مبلمان اداری کاملا بر حسب سلیقه و شرایط مشتری می باشد.علاوه بر اینکه مبلمان چه سبک و مدل و رنگی دارد باید به کیفیت و قیمت آن ها نیز توجه کرد.

قیمت میز و صندلی منشی نیز بر اساس ابعاد و همچنین کیفیت  آن تعیین می شود.

قیمت و تولید صندلی کارمندی و کارشناسی

قیمت صندلی کارمندی و کارشناسی

قیمت و تولید صندلی کارمندی و کارشناسی ، مدیریت و دیگر صندلی هایی که در فضاهای اداری و در واقع شرکت ها طراحی و تولید می شوند دارای استانداردها و ویزگی هایی می باشند . در این مقاله قصد داریم به قیمت و تولید صندلی کارمندی و کارشناسی بپردازیم.

در یک مفهوم کلی می توان گفت صندلی کارمندی یک صندلی اداری و در واقع زیر مجموعه صندلی های اداری دیگر می باشد. صندلی کارمندی نیز همانند بقیه صندلی ها که در شرکت ها و ادارات مشاهده می کنید می باشند .صندلی کارمندی به دلیل داشتن بعضی از استانداردها و ویژگی ها از دیگر صندلی ها و مبلمان ها متمایز شده است.

اولین و مهمترین ویژگی صندلی کارمندی این است که کارمندان بدون احساس خستگی ساعت های طولانی و کاری را روی آن بگدرانند.

احساس ناراحتی و خستگی روی صندلی ها ناشی از استاندارد نبودن آن ها و یا عدم کیفیت آن ها می باشد. نداشتن استانداردها و کیفیت در آن ها موجب آسیب بدنی به پرسنل و کارمندان یک شرکت و یا یک اداره می شود.

قیمت وتولید صندلی کارمندی وکارشناسی

مفهوم و ویژگی صندلی کارشناسی 

صندلی کارشناسی از نظر ساختار و ویژگی همانند یک صندلی کارمندی می باشد ، یعنی تمام ویژگی های صندلی کارمندی شامل صندلی کارشناسی نیز می شود ، اما تفاوت های جزئی مثل ابعاد ، مدل و رنگ ، قیمت  در آن ها وجود دارد.

ویژگی مهم و اساسی که هر صندلی اداری از جمله صندلی کارشناسی باید داشته باشد راحتی و ارگونومیک بودن آن است که در تمامی مبلمان های اداری ، آموزشی و ... نیز وجود دارد.

بنابراین یک صندلی مناسب برای کارشناس صندلی است که علاوه بر طراحی زیبا و شکیل ، راحت و ارگونومی باشد.

ویژگی صندلی کارمندی و کارشناسی خوب 

صندلی کارمندی و کارشناسی خوب دارای ویژگی هایی هستند.یکی از این ویژگی ها که به آن اشاره شده همان ارگونومی صندلی ها می باشد. ارگونومی یعنی صندلی متناسب با ستون فقرات فرد باشد تا از کمر درد و گردن درد جلوگیری کند. ارگونومی صندلی ها نیازمند ارتفاع پشتی و کفی مناسب است.

بعد از ارگونومی بودن صندلی ها باید قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشند.صندلی های کارمندی و کارشناسی برای پشت میز طراحی شده اند بنابراین باید به صورت چرخان باشد و قابلیت تنظیم ارتفاع نیز داشته باشند.کارمند باید ارتفاع صندلی را متناسب با قد خود تنظیم کند تا در بهترین و راحت ترین حالت قرار بگیرد.

صندلی که قابلیت تنظیم شدن داشته باشد این امکان  را به فرد می دهد که ساعت های طولانی بدون احساس خستگی پشت میز بگدرانند.

بنابراین صندلی های کارمندی مناسب و خوب چرخ های روانی دارند که به راحتی روی هر سطحی جابجا شوند.

قیمت صندلی اداری،صندلی اداری،مبلمان اداری،صندلی اداری در زاهدان،قیمت صندلی

صندلی کارمندی و کارشناسی مناسب

صندلی های کارشناسی مناسب  انحنای S شکل دارند تا گودی کمر را به خوبی حفظ کند.

قسمت نشیمن صندلی باید دارای عمق و ارتفاع مناسب بوده و قابل تنظیم باشد.جنس صندلی های مناسب بسیار مهم بوده وباید باکیفیت باشند.

پارچه ای که در طراحی و تولید صندلی ها بکار می رود باید با دوام بوده و از ایجاد گرما و  تعریق جلوگیری کند.

دسته های قابل تنظیم صندلی های کارمندی و کارشناسی یکی دیگر از ویژگی‌ها و مواردی است که در هنگام خرید این محصول باید به آن توجه شود،

اگر دسته های صندلی به گونه ای باشد که قابلیت تنظیم داشته باشد به طور حتم در فضای دست کارمندان اختلال ایجاد نشدن و همیشه فضای کافی برای حرکت دست ها وجود دارد.

صندلی کارمندی و کارشناسی مناسب

یکی از بهترین دسته ها برای صندلی نوعی است که کوسن و انحنای مناسبی داشته باشد.

صندلی کارمندی و کارشناسی خوب و مناسب پایه ای پنج شاخه ای دارد با چرخ های مناسب (برای سطوح سخت، نرم و برای سطوح نرم سخت).

صندلی هایی که پایه شان چهار شاخه باشد استحکام کمتری داشته و وقتی فرد به یک طرف خم می شود این صندلی ها به عقب یا یک سمت دیگر کج می شوند.

شرکت نوین چیر در زمینه طراحی و دکوراسیون های داخلی سالن های سینمایی ، سالن های کنفرانس ، سالن های امفی تئاتر ، طراحی و تولید صندلی های سینمایی ، صندلی کنفرانس ، صندلی کارمندی ، صندلی کارشناسی ، صندلی اپراتور ، صندلی مدیریت ، صندلی استادیوم ، صندلی دانشجویی و اموزشی و ... فعالیت دارد و تمامی محصولات آن دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت صندلی کارمندی و کارشناسی با شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۵۶۸۱۱۹ و ۰۹۱۲۰۲۶۰۴۲۸ تماس بگیرید.

 

 

 

قیمت و سفارش میز و صندلی مدیریت استانداردهای میز و صندلی مدیریت

قیمت میز و صندلی مدیریت

قیمت و سفارش میز و صندلی مدیریت هم نیز مانند دیگر مبلمان های اداری در دکوراسیون و فضا سازی یک مجموعه و یا شرکت و ارگان حائز اهمیت است و امروزه دغدغه بسیاری از مدیران می باشد.شرکت نوین چیر طراح و تولید کننده کلیه لوازم اداری ، دکوراسیون های اداری از جمله نیم ست های اداری ، مبلمان اداری ، میز و صندلی اداری و کارمندی و ... می باشد.شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت و سفارش میز و صندلی مدیریت نوین چیر با شماره تلفن های ۰۲۶۳۲۵۶۸۱۱۹ و ۰۹۱۲۰۲۶۰۴۲۸ تماس بگیرید.

میز و صندلی مدیریت نوین چیر 

صندلی مدیرتی با توجه به جایگاهی که دارد باید بتواند علاوه بر راحتی ، زیبا و کاربردی نیز باشد. بنابراین خرید یک صندلی مدیریت نیازمند شناخت دقیق نیاز ها و طرح و رنگ می باشد.

صندلی های مدیریتی تفاوت های کوچکی با دیگر صندلی ها از جمله صندلی کارمندی دارند و این در قالب یک استاندارد باعث شده تا تولید کننده ها در زمان طراحی تولید به آن دقت نمایند.قیمت میز و صندلی به عامل های متنوعی وابسته می باشد که در قیمت آن تاثیر گذار است.

ویژگی و اهمیت طراحی و تولید میز و صندلی مدیریت سبب شده تا در طرح ها و متناسب با سلیقه ها و نیازهای گوناگون طراحی و ساخته شوند.تمامی محصولات نوین چیر دارای کیفیت و خدمات پس از فروش می باشد.

در فضاهای اداری نیز مانند فضاهای دیگر نیازمند طراحی استاندارد و بهینه هستیم.

سفارش میز و صندلی مدیریت

با توجه به اینکه پرسنل ساعت های طولانی را در محل کار خود می گذرانند بنابراین باید میز و صندلی آن ها دارای طراحی مناسب باشد .

طراحی و تولید میز و صندلی مدیریتی نیز باید به نحوی باشد که فرد دچار خستگی نشود.

طراحی مناسب به این معنی می باشد که کارمندان بدون احساس خستگی بتوانند کار خود را انجام دهند.

بنابراین عدم خستگی در محیط کار نیز نیازمند یک دکوراسیون حرفه ای و زیبا می باشد خلاقیت و نوآوریدر طراحی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

ویژگی های میز و صندلی مدیریتی مناسب 

همه ما می دانیم اتاق مدیریت در هر شرکت و سازمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از مهمترین ملزومات در هر اتاق مدیریت، میز و صندلی مدیریتی می باشد. میزهای مدیریتی از لحاظ رنگ و طرح تنوع زیادی دارند اما علاوه بر تنوع ظاهری باید هنگام خرید به کیفیت و سایز آن ها نیز توجه کرد.

ابعاد و سایز میز و صندلی مدیریتی باید متناسب با ابعاد و مساحت اتاق و فضایی باشد که میز و صندلی مدیریت داخل آن قرار می گیرد.

صندلی های مدیریت  اغلب در ابعاد بزرگتر نسبت به صندلی کارمندی بوده و تکیه گاه آن ها بلندتر بوده و کاملا متناسب با فضای مربوطه می باشد.

نکته قابل توجه این است که میز مدیریت به دلیل هماهنگی با فضای اداری و شرکت و فردی که پشت آن می نشیند در قسمت لبه جلویی میز پهنای مناسبی داشته باشد و هم چنین دارا بودن عمق استاندارد و مناسب نیز از دیگر اولویت می باشد.

[caption id="attachment_1005" align="aligncenter" width="600"]ویژگی میز وصندلی مدیریت میز مدیریت[/caption]
استانداردهای میز و صندلی مدیریتی

طول میز مدیریت باید بین: ۱۶۰ سانتی متر تا ۲ متر باشد و در آن سو هم عرض میز مدیریت باید ما بین: ۸۰ سانتی متر تا ۱٫۲ متر باشد، هم چنین ارتفاع میز مدیریت هم باید بین ۷۰ سانت تا ۱ متر باشد.

ارتفاع میز مدیریت و دیگر میزهای اداری بر اساس ارتفاع صندلی ها تعیین و طراحی می شود.

اندازه میز شما نباید به قدری کوتاه باشد که نیم تنه شما را خیلی بالا نشان دهد و در آن سو نیز، نباید به قدری بلند باشد که شما را کوتاه نشان دهد و یا بالا بردن ارتفاع صندلی پای شما را از زمین جدا کند.

ابعاد استاندارد میز و صندلی مدیریتی 

طول میز مدیریت ۱۸۰cm و عرض صفحه میز ۸۰cm و ارتفاع میز از سطح زمین تا زیر صفحه میز ۷۵الی۷۸ باشد.

ابعاد ال میز(کنسول کناری میز) نیز در طول۱۵۰cm و عرض ۴۵cm محاسبه گردد تا میز استاندارد و کاربردی داشته باشیم.
در صورتیکه طول میز مدیریت ۲۰۰cm باشد باید عرض صفحه میز ۸۵cm و ارتفاع میز از سطح زمین تا زیر صفحه میز ۷۶ الی ۸۰باشد.

ابعاد ال میز(کنسول کناری میز) نیز در طول۱۶۰cm و عرض ۵۰cm محاسبه گردد .
چنانچه طول میز مدیریت ۲۲۰cm باشد بهتر است عرض صفحه میز ۹۰cm و ارتفاع میز از سطح زمین تا زیر صفحه میز ۷۹الی۸۱ باشد.

ابعاد ال میز(کنسول کناری میز) نیز در طول۱۶۰cm و عرض ۵۰cm میباشد.
اگر طول میز مدیریت ۲۴۰cm  و بالاتر باشد بهتر است عرض صفحه میز ۹۰cm الی ۱۰۰  و ارتفاع میز از سطح زمین تا زیر صفحه میز ۸۰ الی ۸۲ باشد.

ابعاد ال میز(کنسول کناری میز) نیز در طول۱۸۰cm و عرض ۶۰cm  در نظر گرفته خواهد شد.

بنابراین استانداردهای میز و صندلی مدیریتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

میز مدیریت مدل اریکا

طراحی و اجرای سالن سینمایی

طراحی و اجرای سالن های سینمایی

طراحی و اجرای سالن های سینمایی ، سالن های همایشی و سالن های کنفرانس یکی دیگر از تخصص های شرکت نوین چیر می باشد . طراحی و اجرای سالن های سینمایی دارای ضوابط و استانداردهای ملی و مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور میباشد بنابراین باید به کلیه اصول و ضوابط طراحی در آن توجه کرد.

در دکوراسیون و طراحی سالن های سینمایی  علاوه بر مسائل موارد فنی و استانداردهای فنی ، زیبایی سازه ، جذابیت معماری آن اهمیت دارد. دکوراسیون سالن های سینمایی شامل جانمایی تجهیزات سیستمهای صوتی و تصویری ، نورپردازی مناسب ،  ، کیفیت و ارگونومی صندلیها ، کفپوش و پوشش دکوراتیو دیوار و آکوستیک حرفه ای سالن و ... می باشد.

طراحی و اجرای سالن های سینمایی

استانداردها و بخش های مختلف سالن های سینمایی

ورودی سالن های سینمایی :

ورودی سالن های سینمایی باید طوری باشد که از تجمع افراد در پشت در جلوگیری شود و افراد بتوانند به راحتی بلیط تهیه نمایند و وارد سالن شوند بدون اینکه اتفاقی بیفتد. ورودی سالن ها مهمترین بخش سالن ها می باشد باید در طراحی و اجرای آن توجه زیادی کرد.

مساحت ورودی سالن ها باید به گونه ای باشد که  از لحاظ ابعادی در هر متر مربع حداکثر ۶ نفر بتوانند قرار گیرند.

اگر افراد به صورت خطی قرار بگیرند (صف) هر ۴ نفر ۸۷/۱ متر بصورت طولی فضا نیاز داریم پس نتیجه میگیریم اگر افراد بخواهند وارد سالن شوند بهتر است آنها را بصورت خطی سازماندهی کنیم و مساحت را به صورت خطی در نظر گرفت.

سالن انتظار سینما :

طبق استانداردها و ضوابط طراحی سینما مصوب سازمان مدیریت و برنامه‌ریز کشور حداقل میزان سطح اشتغال سالن انتظار سینما به ازای هر نفر ۳۵/۰ متر مربع و حداقل حجم سرانه سالنهای سینما ۵/۱ متر مربع می‌باشد.

تعداد صندلی های سالن به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۱۰ صندلی می‌باشد. در صورت داشتن اختلاف سطح سالن با بیرون حداکثر شیب راهرو ورودی ۸ درصد و عرض آن حداقل۲/۱ متر باشد.

حداقل عرض ورودی سالن انتظار به ازای هر ۱۰۰ نفر ۵۶ سانتی‌متر می‌باشد.

 

بخش های ورودی‌ و خروجی‌ سالن نمایش سینما

به طور کلی ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش سینما باید به گونه‌ای باشند که در معرض دید باشند و از ورود سروصدا به داخل و خارج سالن جلوگیری کنند.

حداقل تعداد در خروجی سالن نمایش  سینمایی ۲ عدد می‌باشد و فقط در موارد خاص مانند گنجایش سالن کمتر از ۱۰۰ می‌تواند ۱ عدد باشد.

تمامی این استانداردها مطابق قانون و ضوابط طراحی می باشد.

نکته مهمی که باید در طراحی سالن های نمایش سینمایی باید به آن توجه کرد طراحی درب های خروجی می باشد ، درب های خروجی برای سالن هایی که ظرفیت ان ها بالای صد نفر می باشد باید به طرف بیرون باز شود .

حداقل فاصله دو در خروجی از هم  ۵ متر می‌باشد و نباید از درهای یک لنگه استفاده نمود و بلکه باید از درهای دو لنگه استفاده گردد.

درهای سالن نمایش نباید قفل داشته باشند و بهتر است دارای ثابت‌کننده‌های فشاری باشند که با یک فشار روی آنها، در ثابت گردد.تا از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

طراحی و اجرای سالن های سینمایی

 
اتاق پروژکتور سالن سینمایی 

اتاق پروژکتور شامل حداقل ۲ عدد پروژکتور به ابعاد ۱۰۰×۶۰ سانتی‌متر، میزهای برگردان و بازبینی فیلم به ابعاد ۸۰×۱۲۰ سانتی‌متر واتاق تقویت‌کننده‌های صدا می‌باشد.

دستگاه‌هایی مانند رکتی نایر، تابلوی اصلی برق اتاق پروژکتور، و مسیرهای نور سالن و قفسه‌های فلزی مخصوص نگهداری فیلم در فضاهای مستقل قرار دارند.

اتاقک کوچکی جهت نگهداری باطریهای مخصوص روشنایی ایمنی سینما و سرویس بهداشتی در جنب اتاق پروژکتور قرار دارند.

ابعاد اتاق پروژکتور با توجه به ابعاد پروژکتورها، فواصل آنها از هم و از دیوارهای جانبی، و میزهای برگردان و بازبینی فیلم و دستگاههای تقویت صدا در نظر گرفته می‌شود. دیوارها و کف اتاق پروژکتور باید قابلیت ۲ ساعت مقاومت در مقابل آتش‌سوزی را داشته باشند.

مصالح به کار رفته در اتاق پروژکتور جهت نازک‌کاری و آکوستیک نباید قابل احتراق باشند کف اتاق پروژکتور برای انتقال کابلهای برق و صدا باید دو جداره بوده و کفپوش آن در مقابل برق عایق باشد.

وجود شیر یا کپسول آتشنشانی در نزدیک اتاق پروژکتور نیز توصیه می‌گردد.